Güzellik Uykusu: Uykunun Cildimize Faydaları

Güzellik Uykusu: Uykunun Cildimize Faydaları

UYKUNUN CİLDİMİZE FAYDALARI :

“Güzellik” ve “ Uyku” kavramları arasında nasıl bir ilişki var da, “Güzellik Uykusu” kavramı ortaya çıkmış diye düşünüyorsanız, uykunun cildimize faydaları ve ruhumuz üzerindeki etkilerinin tahminimizden oldukça büyük olduğunu söylemeden geçemeyeceğiz. Cilt güzelliği sadece cildimize uyguladığımız bakımdan ve güzellik merkezlerindeki profesyonel uygulamalardan gelmiyor. Uykunun cildimize faydalarına baktığımızda; uykumuzu yeterli düzeyde almak hem cildimizi hem de ruhumuzu güzelleştiriyor. Uyuma sürecinde vücudumuz yenilenme ve iyileşme moduna girer. Her gün uykuda geçireceğiniz 7-9 saat, ertesi gün vücudunuzun ve cildinizin daha dinç olmasını sağlar. Gece boyunca fazla su ve toksinler vücudunuzdan atılır. Ayrıca yenilenme oranının iki katına çıktığı uyku esnasında salgılanan büyüme hormonu, kolajen ve elastin üretimini artırarak cildinizin güçlenmesine, daha canlı, parlak ve genç görünmesine yardımcı olur.

 

Uykunun cildimize faydaları oldukça fazla; peki uykumuzu yeterince alamadığımızda neler oluyor? Uykumuzu yeterince alamadığımız sabahlarda, hem ruhen bitkin durumda olduğunuzu, hem de gözaltı torbalarınızın oluşarak, cildinizin solgun, ışıltısını kaybetmiş göründüğünü fark edebilirsiniz. Çünkü cildinize onarılması için yeterli zamanı tanımadınız. Ayrıca yeterli miktarda uyumamak cildimizin yanı sıra, konsantrasyon bozukluğu, kas ağrıları, enerji düşüklüğü gibi olumsuzluklara da neden olur. Sürekli düzensiz uykuya devam ederseniz bu belirtiler kalıcı olabilir, dikkatli olmanızı öneririz.  

 

Uykunun cildimize faydalarını arttırabilmek; kaliteli bir uyku ve daha sağlıklı bir cilt için biz neler yapabiliriz:

 

 

7-9 saat uyumaya özen gösterin

 

Uykuya dalar dalmaz, büyüme hormonu seviyeniz artmaya başlayacaktır. Bu yüzden, uykuda geçireceğiniz ilk 3 saat güzelleşmeniz için çok önemli. Bu 3 saati, UV ışınları, stres ve gürültünün en az olduğu, güzellik uykusu için ideal zaman aralığı olan gece 22.00 ile 03.00 arasına denk getirmeye özen gösterin. Bir yetişkinin günlük ortalama uyuma süresi 7 ile 9 saat aralığında değişmektedir. Uykunun cildimize faydalarını hissetmek, güne dinç ve ışıltılı bir ciltle başlamak için, kendinizi bu saat aralıklarında uykuda olmaya programlayın.

 

 

Uykuya dalmadan önce alkol tüketmeyin

 

Alkol vücudumuzda su kaybını artıracağı için, uykuya dalmadan 1.5 saat öncesine kadar alkol alımını durdurmalıyız. Aksi halde gece boyunca su kaybımız devam edecek, vücudumuz dehidre olacaktır. Ne kadar yeterli uyku almış olsanız da, sabah kalktığınızda, nemini kaybetmiş, solgun bir ciltle karşı karşıya kalabilirsiniz.

 

 

Yastık kılıfınızı dikkatli seçin

 

Yastık kılıfı size çok önemsiz bir detay gibi gelse de, yüzümüzde kırışıklıkların oluşmaması için önemli bir etken. Sert, pürüzlü ve gözenekli yastık kılıfları cildinizde sürtünmeyi arttırıp cildinize zarar vererek, kırışıklıklarınızın artmasına sebep olabilir. Saf pamuk, saten ya da ipek gibi kumaşlar seçmek cildinize verilebilecek zararları en aza indirgeyecektir. 

 

 

Uyku ortamınızı uygun hale getirin

 

Çok sıcak ya da çok soğuk bir ortamda uyumak, cildinizde nem kaybına neden olarak sorunlar yaratacaktır. Yapılan araştırmalar, en kaliteli uyku ortamı için ideal oda ısısının 16 ile 20 derece arasında olması gerektiğine işaret ediyor. Ayrıca hücreler yenilenmesi için oksijene ihtiyaç duyar. Uykunun cildimize faydalarını arttırmaya yönelik; hücrelerin yenilenmesi için gerekli olan oksijeni, yatmadan önce odanızı havalandırarak sağlayabilirsiniz. 

 

 

Yatmadan önce cilt bakımı

 

Cildiniz gün boyunca, hava kirliliği, stres, sigara gibi dış etmenlerle savaşıyor. Bu etmenlerin neden olduğu serbest radikallerin cildinize vereceği zararları en aza indirmeniz için yatmadan önce cildinizi temizlemeniz ve antioksidan içerikli ürünler kullanmanız çok önemli. Kirli ya da makyajlı bir ciltle uykuya geçmek, gözeneklerinizi tıkayacak, akne ve kırışıklık belirtilerini hızlandıracak ve cildinizin zaman içinde sağlıksız bir görünüme ulaşmasına neden olacaktır. Gece boyunca yağ bezlerimiz de kendini yenilediğinden, uyku sırasında yağ salgılanması genelde azdır ve bu yüzden ciltte kuruluk oluşabilir. Bunun önüne geçmek için, gece rutinimizde mutlaka yatmadan önce cildimizi nemlendirememiz gerekir.

 

ESTHEBELLA THE RENEWAL OILi gece rutininize ekleyerek, cildinizin gün boyu maruz kaldığı serbest radikallerin neden olduğu etkileri ortadan kaldırabilirsiniz. İçeriğindeki, %100 USDA sertifikalı organik, sürdürülebilir kaynaklı, yüksek saflıkta, soğuk pres Nopal Kaktüs Yağı ve C5 Concentrate’in sahip olduğu fitosteroller, polifenoller, A ve E vitaminlerinin antioksidan özelliği ile cildinizi koruma altına alarak, yaşlanma belirtilerini azaltıcı etki gösterir. Ayrıca cildinizin ihtiyaç duyduğu nemi, gece boyunca zengin esansiyel yağ asitleri içeriği ile karşılar.  Sabah uyandığınızda daha canlı ve parlak bir cilt görünümünü garanti eder.

 

 

Etiketler: ciltbakımı, uyku
Mayıs 27, 2020
Listeye dön